volg ons op facebook en twitter
      0 producten
Log hieronder in met uw Time4Less account!
e-mailadres *

wachtwoord

Reparatie & Garantie

Garantietermijn

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er zich een probleem of defect voordoet. Wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Uw normale garantie op een uurwerk van een horloge is 24 maanden. U kunt alleen aanspraak maken op de garantie door het artikel retour te sturen naar de After Sales Service van Time4Less.


Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de fabrikant van het merk zelf. Aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten voor U als consument omtrent garantie en conformiteit.
Normaal gezien is uitgesloten van garantie;*
- Batterij (tot 3 mnd na aankoop is het wel garantie)
- Glasbreuk
- Kroon/ Schroef (let er altijd op dat uw schroef/kroon goed gesloten is tijdens het dragen)
- Horlogeband
- Uitgevallen steentjes (tot 3 maanden na aankoop wel garantie).

* Deze uitsluitingen zullen altijd door de after sales afdeling van het merk beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabrieksfout geldt uiteraard de reguliere garantiebepaling.

LET OP: U betaald altijd de verzendkosten héén zelf, ook bij garantiegevallen. Bij garantiegevallen worden de verzendkosten voor het retour zenden echter niet in rekening gebracht.

LET OP: Onderstaande merken kunnen wij helaas niet zelf insturen voor reparatie of garantie. U kunt deze, met uw internationaal geldig garantiebewijs, bij ieder verkooppunt van het merk terecht om aanspraak te maken op de garantie. Het officiële garantiecertificaat wat u hiervoor nodig heeft, wordt altijd meegeleverd en vindt u achterin het gebruiksaanwijzingsboekje.

- Michael Kors
- Armani
- Fossil
- DKNY
- Diesel

Garantie vervalt
- Wanneer u het horloge zelf opent
- Bij onjuist gebruik
- Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid)
Wij raden ten zeerste af om de batterij van een horloge eigenhandig te verwijderen of te vervangen, aangezien dan de garantie vervalt en het horloge niet meer waterdicht is.


Hoe te werken bij garantie en defecten
Om uw reparatie zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij u om onderstaande informatie zo goed mogelijk door te lezen.

  1. Wilt u voordat u de reparatie retour zendt, ons op de hoogte stellen van de retourzending? Dit kan door een e-mail te sturen aan klantenservice@time4less.nl. Wij verzoeken u vriendelijk om in de e-mail aan te geven om welk artikel het gaat incl. merk, wat het defect is en de aankoopdatum van het artikel.

  2. Download hier ons Reparatieformulier (Via rechtermuisknop Opslaan als). Op het formulier kunt u aangeven wat het defect is.
    Het pakket mag worden verstuurd naar:
    Time4Less After Sales
    Kerkplein 5
    6131ES Sittard

    LET OP: Bij een defect horloge verzoeken wij u vriendelijk het garantiebewijs van het desbetreffende model mee te sturen. Het garantiebewijs is in de meeste gevallen een ingevuld gedeelte achterin het boekje met gebruiksaanwijzingen.

  3. De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, u wordt op de hoogte gehouden van de status. Zodra wij meer informatie hebben, stellen we zo spoedig mogelijk een oplossing voor. Alle horloges en sieraden worden door ons naar de officiele After Sales afdeling van het betreffende merk gestuurd. Houdt u rekening met een reparatietermijn van minimaal 4 weken.

    LET OP: de verzendkosten voor het aan ons retoursturen van een horloge of sieraad worden niet door ons vergoed, ook niet bij garantiegevallen.

    Indien het gaat om een garantiegeval, zullen de verzendkosten die wij maken voor het verzekerd en aangetekend opsturen en ontvangen van de reparatie van de leverancier en het aan u terugsturen van het horloge en/of sieraad, echter niet aan u doorberekend worden. Dus u betaald slechts 1 maal verzendkosten, waar wij 3 maal verzendkosten voor onze rekening nemen.
Het is natuurlijk aan u om te kiezen hoe u het horloge wenst op te sturen. Wij adviseren een stevige verpakking te gebruiken en het artikel aangetekend naar ons op te sturen. Dan bent u er nagenoeg van verzekerd dat uw verzending bij ons aankomt.

Betreft het een ruiling of retournering? Lees dan eerst 'Ruilen en Retourneren'.

Als uw garantietermijn reeds verstreken is:
Is de garantietermijn reeds overschreden, dan kunt u het horloge of sieraad toch gewoon bij ons aanbieden ter reparatie. Wij zullen voor u onderzoeken wat de reparatiekosten zijn. U ontvangt van ons een prijsopgave per e-mail. LET OP: In de meeste gevallen is een prijsopgave geheel vrijblijvend en kosteloos (buiten de verzendkosten heen en terug), maar sommige leveranciers brengen onderzoekskosten in rekening omdat zij bijvoorbeeld veel tijd hebben gestoken in het onderzoeken van het defect. U kunt dus het beste voordat u het naar ons opstuurd, even navraag doen over de eventuele kosten van een prijsopgave.


Samenwerkingsverband met een topjuwelier:
Voor alle reparaties hebben wij een samenwerkingsverband met een topjuwelier die tevens lid is van de federatie goud en zilver www.federatiegoudenzilver.nl (FGZ). Alleen door middel van deze samenwerking kunnen wij garanderen dat uw horloge/sieraad perfect gerepareerd wordt door de officiele dealer en dus met 100% originele onderdelen. Hierdoor kunt u na reparatie zorgeloos verder genieten van uw horloge of sieraad.